path2remember

“Abendi,kamu rase org patut pegi tak jaulah uk-eire tu??kat sana banyak pengisian.. Takutlah..nnti macam maner kalo sume org tere2,org sorg jer tak tau aper2?” teringt lagi soalan yg kuajukan kepada abgku before mmbuat keputusan menyetai jaulah Russia-uk-eire tempoh hari.

“Kamu nie,kenape nak takut,mana ader org nak pg buat bender baik nak takut..anggap jer sbgai self-improvement.
“Para rasul yang kami utus itu adalah utk memberi kabar gmbira dan mmberi peringtn.brangsiapa beriman dan memperbaiki dirinya,maka tidak ada rasa takut pada mereka dan mereka tidak bersedih hati” 6:48.” slumber jer jawapn abg aku sorg nie namun ckup utk menaikkn smgtku utk turut serta dlm jaulah yang bakal mmbwa seribu satu kenangan,kesedaran dan perubahan dlm hidupku..alhamdullillah aku insan terpilih..


Sepanjang jaulah ku bersama akhowat2 russia,mmg terlalu byk kenangan indahnya..terasa ukhwah yang terjalin sangatlah kukuh walaupun berkenalan baru 2-3 hari.makan setalam,berjemaah bersama,tido bersama,bershopping bersama di siang hari,bile mentari terbenam,same2 berbekalkan tafsir dan buku nota khusyuk mndgr pengisian oleh ustaz2,n kdg2 oleh sisters2.. siap ada yg tersengguk-sengguk dek kerana penat berjalan =)

Yang paling menusuk di hatiku ,bile melihat sisters2 di bumi uk n eire nie sangatlh baik+mesra,sggup mnumpangkan rumh utk kami bermlm,sanggup mmsak juadah 3-4x sehari utk kami,sampai sanggup ponteng klas nak bawak kami berjalan2 di town(Birmingham,Manchester,Leicester,London,Dublin,Cork)..
SubhanAllah..indahnya ukhwah bile keranaNYA..
Skill melayan tetamu mmg 5++++..hehe(nie scheme pemarkahan Russia.)
JZKK buat sisters2..ukhwah fillah..may we meet again in JAnnah. =)


Dan berpeganglah kamusemuanya kepada tali Allah,dan janganlah kamu bercerai-berai,dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dulu bermusuh-musuhan ,maka Allah mempersatukan hatimu,lalu menjadilah kamu kerana nikmat Allah,orang-orang yang bersaudara;dan kamu telah berada di tepi jurang neraka,lalu Allah menyelamatkan kamu dari padanya.Demikianlah Allah menerangkan ayat2nya kepadamu,agar kamu mndapat petunjuk (3:103)

Wslm..
by humaira
2 Responses
  1. dr muthiah Says:

    salam..
    kakak naqibah datang bertandang..
    bila bace entry yang Humaira wat nie..hati bagai terpanggil-panggil utk ke UK lagi..isk..
    sungguh!pengalaman yg cukup indah kan..
    we learnt a lot from 'em..

    im touched wif ur bro's words as well..sesama kita improve diri ek..insya allah

    "bkn mudah mahu jd wanita solehah..tp..setiap langkahmu ke arah itu..allah amat menghargainya..percayalah wahai ukhti"


  2. salam..
    tu laaa..nak pg uk lagi..huhu..
    tapi betul laa.banyak betul mutiara di bumi uk smpai tak terkutip..tp alhmdulillah we sure do learnt a lot.
    jom,kita samer2 mencari redhaNya


Post a Comment